Thursday, October 12, 2006

北韓核試,真的瞎了嗎?

美國攻打伊拉克,一直口口聲聲是要解除伊拉克的核武,然而,坊間一直有種幽默的說法,就是伊拉克因為沒有核武美國才放膽出兵!

自伊朗同北韓被列為邪惡軸心國後,美國一直用各種方法恐嚇,但一直沒有動武。今次北韓核試成功,美國未動一兵一卒,間接印證了伊拉克之所以被攻打的底因。你可能會說伊拉克有石油嘛!但係,伊朗冇咩?又唔見美國打?我反而認為伊朗同北韓被世界孤立,好可能已經連成一線,北韓有核武,伊朗又點會冇?況且,兩國都比鄰前蘇聯,要核原料冇咩咁難。

除非伊朗同北韓想同美國同歸於盡,否則唔會隨便用核武開片。美國方面,記憶所及自90年代海灣戰爭以來,同人開片都係吃虧多,相信唔會輕舉妄動,而且總統選舉又就快到,相信美國唔會冒大風險去打交。況且,北韓一直都係中國身邊隻甩繩馬騮,世人認同中國有責任要管住佢。北韓玩嘢,最大壓力嘅應該係中國,今次中國態度強硬,總算識做,美國樂得不費一兵一卒,來個以夷制夷。所以,一切維持原狀,美國唔郁,北韓同伊朗都唔郁,大家繼續鑽空子爭取政治籌碼。

近排d油價同金價對北韓嘅小動作冇咩反應,似乎在反映這種殭持不下的局面短期内不會被打破。

3 Comments:

Blogger ken.yong said...

哎喲!我好後悔以前唔鐘意讀history/political science,又無理國際時事,剩係識得finance,日文同拍拖!WSJ入面關於corporate d野我好清楚。但而家點解北韓要咁做,我唔係好清楚來龍去脈。真係羞家!

10/13/2006 01:37:00 AM  
Blogger Clay said...

以夷制夷,我也認同確實是老美的策略。然而,老美在伊拉克已深陷泥淖,每日花上天文數字軍費,加上大選因素,實在再抽不出身來對付伊朗。況且伊朗跟伊拉克情況遠不同,也未致於被孤立(至少中國與俄羅斯都不會撐美國打伊朗),看來這場外交博弈仲有排玩!

10/19/2006 11:12:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

美國欺善怕惡!挑起種種事端

11/13/2009 11:01:00 AM  

Post a Comment

<< Home