Sunday, August 20, 2006

東遊記(二)-日本無善記


這是今次東京行最深刻的體會。關於甚麼是「善記」,可參考小馬哥的公日記

其實以前去日本都已經有呢種體會,但當時心諗可能我唔係去d大城市,所以冇善記俾我睇到。但今次去完東京後,印證了我之前嘅體會。而且唔係得我咁諗,散太都係咁諗喎。喺東京住咗6日,有以下的觀察:

1. 日本女仔的面形都好似男仔
2. 無論大人細路,日本男仔都比較靚
3. 日本女人流行整容之說似乎所言非虛,但以貌似Michael Jackson者較多

為甚麼會這樣呢?我所想到的就只有日本是一島國這地理因素。島國跟大陸國家最大不同之處是基因的摻混較少。大家有冇留意到混血兒通常都較多靚仔靚女,而世世代代住在與世隔絕的太平洋島國土著又有多少善記呢。不過說話要公平點,始終美醜的觀念多少受到主觀和社會主流意見影響,如果你認為人家國家沒有美人,佢地又點樣傳宗接代呢?我的感覺是,與大陸相對隔絕的國家,人民面容都較為一致。

另一些聯想:日本女人整容風氣盛行,日本男人酷愛AV,這些是否反映著「善記」的供不應求呢?

最後兩點觀察:
1. 日本善記多數集中在高級百貨公司內當sales,不會在街頭見到
2. 東亞人的貌美程度排行:韓國>>>>大陸=香港>>日本>台灣

2 Comments:

Blogger CK said...

小弟去日本後既conclusion呢,日本記得兩種,分別係電視上見到,同電視上見唔到既。 emmm…to be exact,即係整容前同整容後既。what do u think?

8/22/2006 01:44:00 AM  
Blogger ken.yong said...

My thinking is: 東亞人的貌美程度排行:大陸>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>韓國>>>台灣/香港/日本! You can't compete with China's huge popuation afterall! :>

My partner and I also think the Japanese girls look alike - Pretty much just like girls in HK look like each other: Wearing the same kind of makeup, hairstyle, 30-20-30, clothings/shoes, etc. At one point when Amuro Namie was the pop icon, nearly all Tokyo girls looked exactly like her: Long straight brown/golden hair, with high-heel boots + tanned skin.

I am glad that at least in the USA not a lot of girls look like Britney Spears or Jennifer Aniston...

8/22/2006 07:31:00 AM  

Post a Comment

<< Home